400

Dupa ce data trecuta am ars-o prin oras cu moto, ieri m-am dus sa vad cum e si la drum lung. Asa ca am facut ce face fiecare incepator: m-am dus sa ma dau singur pe Cheia :))

Am ajuns un pic tarziu pentru ca am reusit sa ma ratacesc la iesirea din Ploiesti spre Valenii de munte si am pierdut cam vreo ora jumate asa invartindu-ma ca un coi intr-o caldare cautand drumul. Am nimerit intr-o benzinarie in care am intrebat cum ajung la Valeni si mi-a explicat tanti de acolo cum insa am inteles instructiunile si am ajuns pe drumul de Buzau. M-am intors, mi-am calcat pe mandrie si am pus GPS-ul sa-mi zica unde sunt si cum ajung unde vreau. Si asa am nimerit eu spre un drum judetean la dracu in praznic, dar era asfaltat bine de tot, fara trafic, peisaj misto, plinul il aveam facut, asa ca i-am dat inainte sa vad unde ajung.

In benzinaria aia mi-a zis un nene de acolo ca toate drumurile duc unde vrem noi, chiar daca ne mai ratacim pe parcurs.

Vantul este o chestie interesanta, ca bate si te da intr-o parte. Si ieri am prins vant si pe unele portiuni de drum n-a fost chiar placut. Si dupa aia mai e problema cu TIR-urile care trec pe langa tine, ca simti tot aerul de-l dau in laturi.

La un moment dat am gasit un indicator cu Valenii de Munte la stanga si aia a fost, am ajuns unde trebuie. Am mai facut o data plinul sa fiu sigur si am inceput urcusul.

Pentru ca inca nu stiu sa ma aplec cum trebuie la viteza, am luat-o combinata: intram in curba, ma aplecam cat mi se parea ca merge si daca era prea larg mai franam sa compense si dupa aia gaz.. Din pacate asta scadea din viteza si din G si disparea senzatia aia pe care o cautam, dar nu tot timpul, asa ca overall am avut parte si de G.

Karma is a bitch: am prins un stop ca se lucreaza la drum si am depasit coloana pana in fata, iar cand s-a pus verde si am dat sa plec mi-a murit motorul :))

Am urcat pana sus unde se incepe Judetul Brasov intr-a doua, maxim a treia. M-am mai prins cum e cu aplecatul un pic. Acolo m-am oprit langa un TIR si mi-am pus vesta pe sub geaca ca incepuse sa fie frig prin costum si nu mai era asa distractiv. In timp ce imi puneam alea pe mine, trage unul cu TIR milimetric pe langa mine in parcare, sub un metru intre ele si motor, iar eu intre.

Asa ca daca tot ajunsesem acolo, m-am gandit ca ce-ar fi daca m-as duce pana in Brasov sa mananc ceva. Acum fara frig, cu ceva soare pe cer a fost bine la drum. La coborare a fost misto, ca puteam sa ma aplec mai mult si cand imi dadea cu virgula la curba, frana. Incet, incet au inceput sa iasa miscarile de dat pe serpentine.

Mi-am gasit drumul pana in Piata Sfatului unde intr-o parcare de langa am dat de un om de a avut grija de motor si de restul de accesorii ca erau multe si ma gandeam asa ca ce sugere o sa fie sa le car pe toate dupa mine cautand de haleu. Acolo m-am intalnit cu oamenii de la sala ca aveau nu’sce eveniment cu “miscare face bine” sau ceva de genul.

Am mancat o gogoasa, am baut o sticla de apa si inapoi la drum ca se lasa seara. Facut iar plin la iesire si de data asta am zis s-o iau pe DN1.

Bineinteles ca s-a facut frig in munti si a fost interesant spre crunt, ca manusile erau de oras si mai de vara asa, si imi intra pe sub manecile de la geaca frigul. Si in manusi. M-am oprit la un moment dat ca nu mai puteam sa trag de manete si aveam mainile vinete de la frig.

La un moment dat o perioada l-am avut in spate pe un imbecil cu masina de mergea fix in curul meu si tot vroia sa depaseasaca. I-a iesit intr-un final pe linie continua pe niste serpentine. Nu stiu unde ma-sa se grabea, dar m-am bucurat ca am scapat de stres, ca nu puteam sa fac nici o miscare mai brusca si sa nu risc sa intre boul in mine.

Noaptea suge foarte tare ca nu prea vezi mare lucru, de dat nu prea merge iar ca daca iti sare ceva in fata pe drum o cam sugi instant asa ca am mers regulamentar cu cam suta asa.

Undeva inainte de Ploiesti am intrat intr-un MOL ca nu mai puteam de frig si de maini, abia mai puteam tine acceleratia la nivel. Mi-am luat o cafea si mi-am incalzit mainile care aveau o culoare exagerata de vanat.

Cu mainile incalzite am luat-o iar la drum. Pe undeva mi-a taiat unul fata care a crezut ca are timp sa iasa in drum si sa si accelereze suficient pana sa-l ajung. Noroc ca era drumul cu doua benzi si m-am mutat repede pe a doua.

La un moment dat mi-era foarte cald pe partea stanga sub pupla de la picior si nu stiam de ce, ca viteza aveam, motorul era rece (vreo ~ 80 grade). Mi-a trecut asa un pic prin cap ca poate oi fi luat foc pe pantalonii de protectie de-i aveam peste blugi, dar caldura era constanta, in oglinda nu vedeam nici o flacara, asa ca soarta, nu stiu ce-a fost.

Experienta sumarizata ar fi asa, pe puncte:

• Se simte misto mediul inconjurator, mai ales aerul de munte, chiar are miros de munte. Si bineinteles, simti la putere maxima si orice alte miresme :))
  • Depasitul este instant, trebuie doar sa te hotarasti ca vrei sa depasesti, tragi de gaz si  ai depasit, fara nici un stres.
  • Frigul de moto este crancen. Iti intra in toate oasele si inlemnesti acolo intr-o pozitie si mergi cat poti asa, ca nu poti sa te misti. Ambreiajul il strangi tragand din umar si cu mana incordata un pic peste ca nu poti cu degetele.
  • Noaptea este nasol ca nu vezi prea mult.
  • Frig + noapte suge. Dar se pare ca nu atat de mult pe cat frig+noapte+ploaie :)) Asa ca din prima am ajuns direct la nivelul 2, dar aveam si rucsac la mine cu accesorii pentru nivelul 3 :) Accesorii pe care nu m-a dus capul sa le pun pe mine sa nu mai intre frigul in mine prin manusi :(

Ma dor mainile intr-un mod fantastic. Dreapta nu pot s-o strang in pumn, iar la stanga degetul mic si urmatorul de langa sunt amortite, de strans nici vorba. Sper sa-mi treaca pana maine.

One thought on “400

1. Sunt inca impresionat dupa cele citite. Pentru mine esti un model si m-ai lasat fara cuvinte. Tine-o tot asa.❤