2
Oct

moartea pasiunii

   Posted by: cristina_crow   in thoughts

Acum ceva ani, cand ma apucasem eu sa invat “retele” si “linux” credeam ca nu ma voi plictisi niciodata. Si inca ma straduiesc sa imi mentin entuziasmul, desi de multe ori sunt prea obosita pentru a mai avea orice fel de entuziasm si imi vine sa fac orice altceva mai putin retele sau linux.

Care e oare solutia pentru a mentine pasiunea si entuziasmul? Sa faci ce-ti place, sa te intorci acasa, si sa faci in continuare ce-ti place, sa nu te plictisesti, sa ai mereu energie pentru acele lucruri… Si, CE anume te face sa nu mai ai entuziasm. Vad pe cate un prieten mai mic cum ii stralucesc ochisorii cand ii arat nush ce comanda in bash sau pe colegii carora incep sa le arat chestii de IPsec. Trag tare si invata si, cel putin, o tipa a ajuns RAPID foarte tare pe ipsec, intr-un timp de cateva saptamani. Eu de ce nu mai sunt asa?

Poate pentru ca lucrez prea mult cu ele…poate ca am imbatranit…poate ca pur si simplu ma demotiveaza unii oameni sau chestii cu care sunt nevoita sa lucrez. Discutam cu un coleg despre o solutie acum cateva zile, faceam brainstorming pentru o solutie mai buna la niste dileme de-alea noastre si omul a zis o chestie care a marcat, in cateva cuvinte, ceea ce simteam de fiecare data cand ma loveam de situatia aia: “sa lucrezi cu <chestia asta>, frate, e de-a dreptul moartea pasiunii”

Tags: ,

This entry was posted on Friday, October 2nd, 2009 at 10:14 am and is filed under thoughts. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

38 comments so far

 1 

Eh, ce sa-i faci, suntem oameni, ne plictisim si cautam mereu ceva nou si provocator. Secretul este sa-ti alegi o pasiune dintr-un domeniu pe care nu il vei stapani in timpul vietii :)

October 2nd, 2009 at 11:16 am
 2 

@Ovidiu: deci IT-ul e o decizie inteleapta #:-s

October 2nd, 2009 at 11:20 am
 3 

@Cristina exact ;) Dacă cumva reușesc să termin cu Linux-ul, am la coadă niște BSD-uri și Solaris ;)

October 2nd, 2009 at 11:24 am
 4 

E o stare normală, cred că de fapt problema apare când îmbini prea mult pasiunea cu jobul și cu timpul de-acasă. Pe mine unu înainte de a ajunge destul de blazat, m-a ajuns oboseala. Am ajuns să evit să merg la anumite întâlniri cu amicii doar pentru că știu că o mare parte din timp se va discuta de rețele și linux… Cred că e bine din când în când să ne găsim pasiuni care nu se intersectează cu jobul…. altfel, ajungem de fapt să muncim tot timpul în care stăm treji.

October 2nd, 2009 at 11:58 am
razvan
 5 

Mie imi place entuziasmul lui Ovidiu. Cristina largeste domeniul ca sa-si caute noduri. Eu sunt prizonierul unor idei fixe. Consider ca pasiunea e cautarea unor raspunsuri, la ecuator. In functie de intensitate, putem plasa interesul, la polul nord si dragostea pentru celalalt, la polul sud.. Pitic fiind, am fost luat la pescuit o singura data. Insotitorii, pensionari fiind, mi-au lasat asta pe umeri imediat ce le-a aparut bastonul.. Au inceput sa apara magazine de specialitate vis-a-vis de mine. M-am apucat sa citesc singura revista din domeniu. Am ajuns repede departe, n-am avut balti si a trecut pe linie moarta. M-am inscris la cursuri de informatica. Foarte misto. Dar imi vin de la sine, ar trebui sa-mi gasesc ceva care sa ma motiveze sa ma dezvolt peste conditie. Mi-am lasat parul lung. Surpriza, conflicte cu toata lumea! Psihologie organizationala : vanator de capete vreau sa ma fac. In regula, scap de real, dau la psihologie, termin psihologia in cautarea unui raspuns. Acum mi se spune ca sunt un geniu, un mastermind si ca e pacat de mintea asta a mea. De ce sa ma compromit si sa fac lucruri in procese terapeutice?! Cauta legauri: Medicina, in regula mi-am zis.. Chimia si biologia m-au facut sa indragesc imunologia. E si activa, are si manifestari si proprietati de studiat, e si la nivel de molecula, e perfect. Serios? Se apuca Razvan sa faca altceva: Ca are nevoie de o pasiune, una pe care sa n-o murdareasca intr-un sistem. Si acum invat singur limbaje de programare. Imi place lumea open-source de foarte mult timp. De la o vreme, e cam innorat peisajul. Dar retele nu stiu deloc. Nu am unde aplica. Se pare ca sunt pragmatic. De ce caut insa un raspuns, daca raspund tot in felul meu? De ce consider ca cineva trebuie sa faca ceea ce i se pare greu pentru a-si acorda valoare? Chiar ne alegem meseriile dupa ceea ce avem la degetul mic? Pana la un urmator raspuns, sunt un caz particular. Aleg calea de mijloc, ma voi indrepta spre domenii de nisa.

October 2nd, 2009 at 1:00 pm
 6 

deci:
1. mersi de raspunsuri
2. eu cred ca’s mediocra. ma duc sa ma impusc

October 2nd, 2009 at 1:09 pm
 7 

1. Pe mine mă ajută întotdeauna o pauză
2. Ce mai cauţi ţopăind prin birou atunci? :) )

October 2nd, 2009 at 2:42 pm
 8 

@Strainu: cine esti? Show yourself :-l

October 2nd, 2009 at 3:56 pm
 9 

L-am identificat pe Strainu ;) .Deci: caut prin birou topaind pentru ca inca nu am obosit de tot. Si oricum, doar anumite situatii/oameni/etc provoaca moartea pasiunii. Din fericire, nu trebuie sa stau pe acele chestii prea mult, deci pasiunea mea nu a apucat sa decedeze. Desi uneori e ffoooaarteee aproape.

October 2nd, 2009 at 6:24 pm
dj@work
 10 

Da foarte bine spus <<sa lucrezi cu , frate, e de-a dreptul moartea pasiunii”>>. De fapt in momentul in care pasiunea ta, va fi ceea ce faci la serviciu, sau in fiecare zi, atunci ea moare. Imi amintesc cand eram prin liceu, desi aveam una foarte mare si pe care din fericire o am si acum (matematica) descoperisem o alta – informatica. Pasiunea asta a murit spre sfarsitul facultatii, cu atat mai mult acum cand lucrez. Cum spunea si strainu, o pauza e intodeauna binevenita. De cate ori dupa ce te-ai intors dintr-o vacanta nu foarte lunga, parca ai un alt elan si o alta tragere de inima sa te apuci de treaba :)

October 2nd, 2009 at 7:16 pm
 11 

@dj: ihi :)

October 2nd, 2009 at 7:19 pm
 12 

Acum intrebarea de baraj este: pasiunea muri pentru multa vreme sau pentru moment. In cazul al doilea o pauza, o vacanta… ceva in acest spirit poate fi solutia. In primul caz din pacate e nevoie cel mai probabil de noi provocari care sa trezeasca acel entuziasm de inceput.

Daca vrei… desi poate ca paralela nu le va fi pe plac multora… e ca intr-o relatie. Cum sa pastrezi totul ca la inceput – sau sa il faci sa fie mai bine?

October 2nd, 2009 at 7:35 pm
 13 

PS: am uitat sa mentionez ca am trecut si eu prin momente similare – nu legate de Linux trebuie sa recunosc – insa a gasi noi si noi provocari, lucruri care sa ma atraga la ceea ce faceam a functionat. Uneori le-am indentificat eu. Alteori lucrurile au venit cumva din afara (noi clienti, campanii aprobate etc. – fiecare cu domeniul sau).

October 2nd, 2009 at 7:36 pm
vmp
 14 

Try writing some code. Te-ai uitat vreodata peste cursurile de SO/PSO?

http://cs.pub.ro/~so/
http://cs.pub.ro/~pso/

October 2nd, 2009 at 8:18 pm
razvan
 15 

Somalia/Phone Sex Operator?

October 2nd, 2009 at 9:21 pm
 16 

@Loredana: partea a doua, sper :D
@vmp: daaaa.been there, still not have done all that..yet 8-|
@razvan: noted :-b good ideas :D

October 2nd, 2009 at 10:19 pm
razvan
 17 

Imi cer scuze. Comentam vizavi de unul dintre mesaje, iar actiunea mi-a fost echivalata ca idee.

October 2nd, 2009 at 11:13 pm
mannox
 18 

Deobicei sa stii ca sunt stari de moment, mai scurte sau mai lungi!Solutii ca asa zis-ul “chef” sa revina dupa parerea mea sunt mai multe.Personal, incerc prin a ma detasa un timp de chestiunea respectiva. Dupa ceva timp petrecut departe de asa ceva, este nevoie doar de un mic impuls pentru a reveni “cheful”. O alta solutie este sa faci, sa cauti sa faci mai bine zis, ceva motivant, sa vezi ceva care sa te motiveze..Poate suna ft prostesc, dar cand eram in liceu si trebuia sa invat pentru bac dar din varii motive gandul meu era total in alta parte, ma uitam la Liceeni! Dupa ce-l vedeam ma motiva ,imi dadea energie!Sunt convins ca suna extrem de stupid, infantil chiar, dar merita sa incerci!

October 3rd, 2009 at 11:20 am
 19 

@mannox: yep. You are right. Eu ascult jazz uneori. Asta face foarte bine. btw…care stiti daca mai sunt concerte de jazz in Prometheus?

October 3rd, 2009 at 12:06 pm
mannox
 20 

Uitasem…entuziasmul este o chestie de moment.Multi sunt invinsi dupa un interval foarte scurt de timp cand functioneaza doar entuziasmul!Trebuie ceva mai mult decat entuziasm:trebuie combinat cu o buna planificare, dar mai ales cu rabdare(da,entuziamul si rabdarea la prima vedere nu fac casa buna) pentru ca suntem tentati sa o lasam balta inca de la primul hop!chestia asta cred ca are de’a face si cu mentalitatea noastra de romani!

October 3rd, 2009 at 1:01 pm
razvan
 21 

Nu e vorba de o mentalitate de roman. Dar e adevarat ca sunt multe lucruri care merg prost si apare fenomenul intaririi. Asta daca tot discutam doar despre determinism si in-determinism si continuam sa excludem non-determinismul.

October 3rd, 2009 at 2:36 pm
mannox
 22 

Trebuie sa recunoastem ca noua, romanilor, ne scade entuziasmul destul de repede! Da,nu mentalitate e cuvantul cel mai potrivit dar e ceva tipic noua!Nu luptam pana la capat cu aceeasi ardoare!for example…fotbalul;)

October 3rd, 2009 at 2:44 pm
razvan
 23 

In non-determinism apare mentalitatea. Mentalitatea de invingator presupune, in fotbal, sa disconsideri mediul, sa nu mai vezi unde te antrenezi, sa uiti ce spune televizorul, ce spun cei care vin sa investeasca in infrastructura si ce spun cei 22 de milioane de antrenori. Si e sport de echipa. Nu vaslesc cu pagaia rupta, joc in nisip cu alti frustrati cu zilele numarate si cu gandul la performanta. Iar performanta se pare ca se face in alte parti. Nici nu mai conteaza unde. Sa fie departe de aici. Nu ne place cum traim si mediul e vinovat. Gresit. Cat de important e sa iti dai seama ca pasiunea ta=tu cand esti singur?! Singur la figurat.

October 3rd, 2009 at 3:20 pm
mannox
 24 

E la fel de important sa stii ca si din pasiune obosesti..si pasiunea poate “muri”. Important e sa stii sa o reinvii, sa poti sa o reinvii!Daca nu poti..atunci nu e vorba de pasiune;)

October 3rd, 2009 at 4:54 pm
razvan
 25 

Nu e redundant? Da, ea e o explicatie exact pentru fenomenele care apar cand nici nu iti mai explici de unde ai atatea resurse si de ce esti atat de disponibil.

October 3rd, 2009 at 4:59 pm
mannox
 26 

da…deci problema initiala este ce trebuie sa facem ca sa reinviem pasiunea,sau gresesc eu?cred ca am discutat un pic off-topic:P

October 3rd, 2009 at 5:08 pm
razvan
 27 

Nu cred ca s-a discutat off-topic. A fi sau a nu fi, aceasta este intrebarea, spunea cineva. Cineva spune pasiunea e moartea mea. Cineva spune moartea caprioarei. Cineva spune moartea pasiunii.

Mi-a facut chiar placere.

October 3rd, 2009 at 5:31 pm
 28 

mannox, razvan: personal, nu cred ca a fost offtopic, si e blogul meu…deci daca eu spun ca nu e off-topic..asa e :P
Acum lasand gluma la o parte, mi-a facut placere sa citesc replicile voastre. Si nu cred ca v-ati contrazis, ci mai degraba ati completat impreuna o imagine. Entuziasmul e bun, pentru inceput, pentru a demara ceva, apoi vine si calculul, planificarea, perseverenta, dar si astea se intampla daca ai pasiune, pentru ca pasiunea e cea care te tine pe chestiunea aia pana la 3 noaptea, cu tot cu planificare. Deasemenea, entuziasmul moare, bun, asa e, si pasiunea poate muri, ceea ce nu e ok. Bine e la pasiune, si eu cred asta, ca pasiunea are capacitatea intrinsica minune de a invia :) . Daca stii cum, si e vorba de fiecare om in parte sa o invie/mentina vie.
Apropo de chestia cu mentalitatea/felul de a fi al romanilor, nu stiu ce sa zic…si mie mi se pare ca suntem putin cam prea…delasatori si ne demoralizam usor (ma gandesc la fotbal…nu am judecat prea tare toate domeniile, dar de asta veni vorba recent ).
Iar “cheful” e alta…si cred ca nu e neaparat legat de pasiune (lipsa ei), cat de o oboseala, care, da, poate veni de la prea multa pasiune sau de la oamenii cu care lucrezi…sau pur si simplu, din efort.

October 3rd, 2009 at 6:28 pm
mannox
 29 

Stiam eu ca cei mai mari filosofi sunt la bazele lor niste “realisti”(IT-isti):))

October 3rd, 2009 at 6:53 pm
 30 

@mannox: gandeste-te in felul urmator: un om care sta 10 ore cu nasul in ecuatii de gradul n, si apoi iese afara, se uita pe cer la stele sau urmareste pasarile sau miroase iarba uda apreciaza si admira lucrurile astea mai tare decat unul care face asta toata ziua, ca deh, el e filosof. Grecii antici, mai toti filosofii erau matematicieni si fizicieni…si filosofi. De-aia nu ma incanta prea tare pe mine umanistii astia inchipuiti. Stai si o freci toata ziua, lumea tre sa te admire ca esti “artist” sau “filosof”, dar defapt nu stii sa apreciezi lumea inconjuratoare ca unul care nu are timp de asta. imho

October 3rd, 2009 at 7:38 pm
 31 

“a change is as good as a rest”

http://en.wikipedia.org/wiki/Attention_Restoration_Theory

Fă lucruri diferite … aici intervine imaginaţia …

Ieşi din rutină, citeşte o carte “altfel”, fă altceva (din domeniul în care lucrezi … ai ce alege). Citeşte cărţi de politică, sociale, sf, etc (nu IT că limbajul e de fel retardat în cele mai multe cazuri … motivele implică discuţii ample …)

Plimbă-te, prin parc peste tot … fă poze … acum nu tre’ să iei “latest and greatest shit for that” (a compact camera will do)

Vizitează muzee (îl recomand pe cel al Ţăranului Român – foarte frumos), galerii de artă … mergi la teatru.

Dacă te plictiseşti poate începi un proiect pe sourceforge :) (total diferit de ceea ce faci) sau poate faci o traducere în română a aplicaţiei tale preferate …

Ascultă alt gen de muzică …

Cum zicea Freddie Mercury: “so much to do in one lifetime”

Ai ce face … să vrei doar!

Drumul tău nu e neapărat “IT related” … doar nu eşti prizonierul tehnologiei.

Mă opresc … o avea si controlul ăsta limită de caractere :) ( –> deci IT-ul e limitat :) )

Baftă!

October 3rd, 2009 at 8:09 pm
 32 

@Iulian: yep, you are right ;) Maine am facut girl’s meeting cu cateva prietene pe care nu le-am mai vazut de vreo 3 ani jumate. Za boyfriend ajuta cu filme fffoarte funny. Defapt, nu trebuie sa zbori pe luna ca sa schimbi _ceva_. Lucrurile “marunte” din jurul nostru ne ajuta mai mult decat o calatorie in jurul pamantului. Trebuie doar sa le observam si sa le lasam sa ne scoata din rutina.

October 3rd, 2009 at 11:15 pm
 33 

Sa vezi cum e cand ajungi la 30 de ani :) )

October 6th, 2009 at 10:10 am
 34 

ps. nu ai inca 30 de ani, nu? :) parca doar 26

October 6th, 2009 at 10:10 am
 35 

@bogho: am 25, nu 26 :P

October 6th, 2009 at 10:56 am
 36 

multi inainte! initial vrusei sa scriu 25

October 6th, 2009 at 3:29 pm
deeaa5
 37 

totdeauna ce e prea mult strica.
asta zic batranii si eu tind sa-i cred, macar ca pe majoritatea batranetea ii sclerozeaza!
altfel… sa iti exerciti pasiunea in imperiul lui “trebuie” devine necesitate, parerea mea.

October 6th, 2009 at 5:42 pm
razvan
 38 

[quote]sa iti exerciti pasiunea in imperiul lui “trebuie” devine necesitate, parerea mea[/quote]

Si boala.

October 6th, 2009 at 6:09 pm

Leave a reply

Name
Mail (will not be published)
URI
Comment