transfagarasan daybreak

Ieri am fugit de pe plantatie sa ma dau pe Transfagarasan. Tot e vremea frumoasa si fiind in timpul saptamanii m-am gandit ca n-o sa fie asa multa lume.

Am plecat pe la 8 asa din Bucuresti, dupa ce am inceput echiparea cu o casca in oua sa le sparg, probabil din reflex ca dimineata bag omleta si ieri de dimineata n-am bagat. De data asta am zis sa-mi pun si ochelari de soare ca sa nu mai am probleme cu reflexiile de apa si ce-or mai fi de pe asfalt. Ocazie cu are am ajuns sa-i inteleg si pe oamenii cu ochelari cat de nasol e cand la fiecare respiratie ti se aburesc lentilele. Teoria era simpla, daca prindeam viteaza, nu se mai abureau, cum incetineam sub cam 30 ora iar se abureau si nu mai vedeam nimic. Fiind in casca, nu putea, sa-mi mut. Sa ziceam ca am avut noroc si n-am luat nici o masina/pieton whatever pana am ajuns cat de cat pe drum unde sa pot merge cu o viteza decenta.

Pe A1 a fost decent de liber si nu mi s-au mai aburit ochelarii. Pana intr-o benzinarie cand am incetinit si m-am parcat un pic orbeste asa ca de vazut nu vedeam, distingeam niste umbre. Pauza de cafea si pipilica. Aia de cafea a fost OK, aia cu pipilica a fost mega complicata, ca pana dai tot jos de pe tine si sa desfaci doua randuri de pantaloni poti sa nu mai ai nevoie daca astepti pana in ultimul moment.

Si fiind autostrada, cu portiune dreapta de drum si fara trafic am ajuns si intr-a sasea, sa nu zic ca nu am trecut prin toate vitezele. Atunci a fost momentul cand am luat moto in brate ca altfel ma spulbera vantul din fata.

In Pitesti am facut dreapta si m-am mai oprit cred in Curtea de Arges sa-mi pun niste gaz ca sa-mi ajunga pana la urmatoarea benzinarie care putea fi ori aproape de Sibiu ori aproape de Fagaras – ca inca nu eram hotarat pe ce parte sa ma intoc. Sigur in Curtea de Arges am mers iar chior ca era traficul deviat si a trebuit sa o iau pe ocolite si am mers incet. Mi-ar fi prins bine o geaca inscriptionata cu “make way, blind man driving”.

Pana la Vidraru m-am mai oprit pe drum sa mai fac niste poze si sa ma odihnesc un pic la maini (asta se pare ca e secretul cand mergi pe super-sport: pauze de maini). Pe la Vidraru m-am oprit sa ma dezmortesc, sa fac poze si sa ma uit la cat de misto e lacul si cat de mare e barajul. Acolo am stat ceva ca incepea urcarea cu adevarat si am zis sa fiu pregatit.

Am bagat pana aproape sus. Uitasem ca pana la Balea Lac mai sunt si tuneluri si am intrat cu ochelarii de soare pe ochi intr-unul si a mers ca liliacul, ca de vazut nu vedeam nici bordul de intuneric ce era. Noroc ca a fost tunelul liber si drept, ca altfel faceam ping-pong intre pereti.

Dupa aia m-am oprit, am mai facut niste poze si m-am dus spre Balea Lac. Intre timp mi-am adus aminte ca mai e un tunel pe acolo si am zis sa ma opresc pe margine sa-mi dau ochelarii jos.

E o vorba din popor care zice ca daca nu belesti ochii, belesti pula. Si eu am belit-o. Ca m-am oprit si in stanga aveam asfalt, da in dreapta nu. Si piciorul drept a ajuns jos un pic in unghi, moto dupa mine si la un moment dat am cazut cu tot cu motor peste mine. Partea buna era ca era la neutru si doar a mai mers putin si s-a oprit (cre’ca fiind pe dos a ramas fara benzina). Am injurat un pic si m-am apucat sa-mi dau alea jos de pe mine sa pot sa o ridic cum trebuie. Noroc insa cu niste ucraineni intr-o dubita care au oprit si m-au ajutat s-o ridic, am sprijint-o bine pe asfalt pe cric, am verificat ca e totul OK, le-am multumit si m-am apucat iar sa ma imbrac.

Am ajuns victorios la Balea Lac unde am bagat un kurtos de foame, mai ales ca era si proaspat. M-am bucurat ca pe partea aia a muntelui e frig si n-a mai trebuit sa dau suba jos de pe mine. Am facut niste poze, i-am vazut pe unii proaspat insurati (cred) in costum si rochie de mireasa, faceau poze pe lac.

Am luat-o din nou la drum spre coborarea de pe partea ailalta care e mai spectaculoasa un pic ca e drumul serpuit si nu are parapeti. Am murit de maini ca panta si toata greutatea corpului s-a cam dus in maini. Am strans io din buci si din picioare cat am putut sa ma mai echilibrez, da n-am avut succes prea mare.

De oprit la poze nu m-am mai oprit ca erau opritorile doar pe stanga mea si am incercat o data sa fac asta da e griblura/pietris pe jos si m-am oprit aproape de prapastie. Adica voiam eu sa cobor repede muntele, da nici s-o iau chiar asa drept pe scurtatura ca mi se strica machiajul si freza.

Am rezolvat-o si cu aplecatul, ca moto asta are o chestie la ghidon de-l face mai rigid sau mai moale. La viteza e bun rigid, la mers de oras vrei moale. Numai ca fiind mecanic, dai la manivela si nu prea poti sa-l schimbi repede. Asa ca daca ghidonul e rigid, singura varianta sanatoasa de carmit e sa te apleci, vrei nu vrei.

A fost un pic tricky treaba ca incepuse sa bata vantul si era un pic puternic si se simtea cam nasol si batea fix cum nu prea aveam io nevoie.

Niste oameni de bine s-au apucat sa plombeze drumul si ca sa faca asta, raschetau asfaltul  pe bucati mici de tot sub forma de dreptunghi si patratele, le dadeau cu smoala si asteptau sa vina aia cu astfaltul. Pentru ca erau negre la culoarea, pareau c-ar fi umplute deja. Pe primele le-am luat de mi s-au zdrunciat creierii in casca (ca deh, suspensii tari) si am zis c-o mierlesc; ca daca nimeresti cu roata pe dunga gropii te duci dupa dunga, nu dupa cum vrei tu… Am incercat sa fac un pic de slalom da ma simteam ca’n Tom si Jeryy, erau cratere pete tot, n-aveam ce sa fac decat sa stau un pic ridicat in sa ca daca mai imi dadeam de multe ori ouale de rezervor faceam omleta, ca tot mi-era cald sub mine de la teava de esapament.

M-am mai oprit undeva pe Valea Oltului, pisat tot de maini ca nu mai puteam. Baut apa, relaxat ceva si dupa aia m-am mai oprit la OMV-ul de la intrare din Caciulata sa halesc, ca eram un pic lihnit.

Si pe Valea Oltului vant care venea asa un pic suplberat dinspre Olt si in sus spre munte, ca ma cam misca un pic.

Acolo au mai nimerit niste unii de erau dintr-o gasca de motociclisti de prin Alba. Era unul acolo cu moto colantat cu tema din Spiderman, casca cu Spiderman si combinezon la fel. Eu credeam ca n-am avut jucarii cand eram mic, da ala parea genul crescut in curte fara nimic :)) In timp ce ma echipam mi-a zis o tanti ca ce motor misto dar pana am terminat io de zis ceva s-a dus repede de tot la masina ei si a plecat.

Cu mancare in burta si benzina in rezervor am luat-o iar la drum ca se cam facea tarziu si acu e toamna si apune soarele si nu voiam sa ma prinda iar prin munti s-o sug de frig. Am bagat cuminte pana pe Dealul Negru unde am mai facut o pauza, da am ales locu prost ca mirosea a mort acolo. Pe drum am mai dat de niste oameni care m-au enervat un pic, unii de s-au bagat sa ma depaseasca sa fie ei primii un curul tirului. Nu stiu ce-au rezolvat, da probabil s-au simit bine. Au mai fost nite melteni inainte de Dealul Negru care intentionau sa arunce cu un par in moto; probabil aia era singura lor idee de distractie.

La iesirea din Pitesti, la km 120 fix cum incepe autostrada m-am oprit, am baut apa si mi-am facut curaj sa ma pregatesc iar de vantul la viteza. Am prins o portiune cu frig de mi-a intrat in toase, dar dupa aia a fost cald si bine pana in Bucuresti.

Si uite asa am facut vreo 600+ km la plimbare prin munti. Initial voiam sa ma duc si pe Transalpina, da intrarea care trebuia era tocmai pe la Sebes si m-ar fi prins noaptea si mai sus pe munte decat e Transfagarasanul si ar fi fost o idee proasta.

Am plecat la 8, m-am intors la ~21 asa, iar din tot timpul asta nu cred ca am sarit de 2 ore si un pic de pauza in total.

Acu ma dor iar incheieturile la maini si 2 saptamani cel putin o sa stau cuminte sa-mi treaca. Cum zicea cineva ca “the price of freedom is high”. Azi am dormit lemn.

2 thoughts on “transfagarasan daybreak

1. Super tare, man :-) Sa te apuci de scris romane de calatorie ca talent este :D

Cand ai scapat-o s-a oprit intentionat — toate astea cu injectie au un sezor (clinometru) care taie imediat tot daca pica pe o parte. De ce? Pai tot circuitul de alimentare e presurizat si ultima chestie pe care o vrei cand faci accident (si scapi) e sa te stropeasca cu benzina (sau si mai cool: cu foc!) pe tine si 10m^2 in jur.
    Unele mai vechi au acelasi senzor chiar daca au carburatoare, Royal Star Venture-le meu avea d’asta.

Imi pare rau sa aud ca ai dat de melteni, sunt pe peste tot si vei da de unii sau de altii inevitabil. La fel si faza cu “misto motor => motoru’ mah, nu tu!” :-)

Cu ochelarii de soare care se aburesc in vreme rece, fie mergi cu viziera deschisa, fie ii dai cu smacuri anti-abureala. Am trecut si eu fix prin aceeasi chestie cand aveam casca de la H-D care nu avea parasolar intern si mergeam cu ochelari sub casca.

Cu frigul ajuta foarte mult la tine sa ai niste toale in plus pentru locurile unde stii ca ti se face frig rau de tot. Exemplu practic: eu aveam mereu cu mine (in rucsac sau in genti) un tricou dubios cu maneca lunga care, singur luat, parea cam foaie de ceapa si inutil. Nici nu-ti pot descrie ce sentiment super misto era cand iti ajungea frigu’ la oase si trageai pe dreapta si-ti puneai SI ala pe tine. Te simteai parca aveai 40C in geaca :D si te puteai concentra la drum si ajunge acasa intreg in loc sa tremuri si sa te streseze temperatura.

Asfalt uscat!

1. Merci :) Cu scrisul am in plan cand oi avea mintea un pic limpede sa bag niste cursuri online de scris, ca in cap unele chestii suna bine, da pe “hartie” ies un pic dubios.

Cu frigul am rezolvat-o in sensul ca am scapat de el, si acu am avut un polar pe sub si s-a lipit mai bine de piele decat captuseala de la geaca. Alta varianta de-am auzit-o e sa pui niste manusi chirurgicale pe sub manusile normale si alea sa tina strans ce ai pe sub de mana sa nu intre frig.

Asfalt uscat si tie in tara ploii :)