rome on the cheap (1)

Iar am timp la dispozitie si m-am gandit sa-mi fac o dambla mai veche si sa vad cum e sa calatoresti cu rucsacul in spate stand cat mai ieftin posibil si preferabil mancand la fel.

Asa ca am gasit niste bilete ieftine la RyanAir si dus-intors pana pe CIA am dat vreo 40EUR tot inclus (cred ca 40, altfel s-ar putea sa fie 60). Din CIA pana in Roma Termini mai costa autobuzul 3,90EUR. Mersul pe jos dupa aia e gratis :)

Mi-am gasit un hostel cu vreo 25EUR/noapte + vreo 3.5EUR/zi taxa de turist. Overall, vreo 97EUR pentru 4 nopti de stat.

Da intru prea mult in detalii asa de inceput. S-o iau cu inceputul.

Ajunsei io in Termini (un fel de gara lor cea mare), ma uitai un pic in jur si pentru ca inca nu era ora de check-in, o luai la pas sa vad ce pot sa descopar singur. Primul lucru pe care l-am descoperit a fost ca trebuia musai sa ma pis. Aveam io asa un sentiment in legatura cu asta inca de cand eram in autobuz dar am zis sa-l ignor. Eh, problema cu Roma asta e ca e mare si ca e civilizata, drept urmare nu prea merge sa te bagi dupa un pom si sa faci ce te cheama natura sa faci.

Din stradaa in strada am ajuns la o biserica mare (la astia alea mari se cheama basilici). Misto, mare de tot, facui poze, da buda nu gasii. Plecai asa un pic incordat de acolo si o luai la pas, cu Google Maps spre Colloseum, pe principiu ca si romanii aia trebuiau sa se pise pe undeva.

In statia de metrou de acolo, era buda, da era pe partea gresita a barierei. Si ma gandii io ca n-are rost sa dau bani sa intru la metrou si dupa aia bani la buda cand poate gasesc la Colloseum. Dupa ce statui un pic la coada, la controlul de securitate (da… teroristi si ce dileme or mai avea astia la ei in tara) ma intorsera inapoi pe motiv ca e prea mare rucsacul. Ma mai incordai un pic, facui doua poze pe afara si ma dusei spre metrou. Acolo era coada mare de tot la buda asa ca grabii un pic pasu si zic ca hai ca nu e mult pana la hostel. Dupa ce ma invartii un pic ca un coi intr-o caldare pana gasii straduta, ajunsei intr-un final in locul dorit. Dupa ce eliberai presiunea acumulata de pe drum, facui ce trebuia sa fac la check-in si o luai din nou la pas prin oras.

Ajunsei io pe la 3 la Colloseum, trecui de control acum, si inauntru aflai ca programul e pana la 4 jumate maxim si ultima intrare e la 3 jumate. Cum sa te plimbi prin dictai magaoia nu iti ajunge o ora, am zis pas si m-am dus la ruinele de peste drum. Care si alea cu acelasi program. Asa ca o luai pe drum mai departe.

Si ce sa vezi ca imi arata mie Google Maps pe harta? Terme di Caracalla. Dupa ce m-am ratacit un pic (se pare ca m-am tampit si nu mai sunt capabil sa ma orientez pe harta si nici sa pricep directia relativa fata de un obiect) ajunsei sa vad ce bai si-a tras gigi ala. Pentru doar 6EUR intrai in ce-a mai ramas din ele si am facut niste poze, am citit niste indicatoare din alea de informatii si cam aia a fost cu baile. Ce a fost in schimb mega-cool… lumina soarelui printre ruine. Se reflecta si se vedea asa printre gaurele ca intr-un peisaj din ala din Tomb Raider. Mai ales ca azi fu cald, termele sunt un pic la distanta de trafic si era asa o liniste calduroasa, dar in acelasi timp era un pic racoare, nu’s cum sa explic.

Plecai io de acolo intr-o directie complet aiurea pana gasii o statie de autobuz cu un autobuz care venea. Scria pe el Circolare ca titul si dupa aia o lista de chestii pe unde trecea. Si m-am plimbat pe un drum din asta foarte misto, ziduri vechi pe ambele parti si ingust asa. Am trecut pe langa catacombele lui San Sebastian (tre sa ajung pe acolo cand o fi deschis) si dupa aia prin tot felul de locuri dubioase. Pana ajunsei la cap de linie care era aproape de CIA. Ocazie cu care aflai ca Circolare inseamna de fapt ‘circula’ si nu ‘circular’ cum imi inchipuii io ca se invarte in cerc. Si uite asa ma uitai la peisaje vreo ora jumate pana ajunsei iar prin locuri civilizate.

Dupa o tura de cumparaturi (deodorant, gel de dus, pasta de dinti) o luai la pas sa-mi caut de mancare, ca mi-era asa un pic foame dupa atata Circolare. Pe drum ma intalnai cu gazda de la hostel, care foarte amabil imi zise unde gasesc pizza sau paste, da dupa ce imi zise si pleca uitai tot. Azi mi s-a tot intamplat asta sa uit ce-mi zice.

Dupa cam vreo 30-45min gasii o carciuma italieneasca cu italieni si ma asezi sa bag un vin rosu si-o pizza. Ca daca tot sunt in Italia, ce era sa manac? Pizza pe blat subtire, unsa cu vin, ma molesi de tot. O luai la pas iar sa-mi fac siesta, mai bagai vreo juma de ora asa de mers pe jos, stat dupa autobuz si dupa aia vreo 10min pana la hostel.

Pizza + vin + spaga la ospatar = 12.20EUR. Fu buna si aburind asa pe terasa de afara.

Un bilet de 24 de ore pe orice e vreo 7EUR. Azi daca ma ducea capu, imi luam unu pe mai multe zile mai ieftin. Da cand te gandesti doar la cum sa te pisi mai repede, logica nu prea mai functioneaza.

Ideea cu hostelul e intersanta, e cam ca la camin: multe paturi intr-o camera si chestii precum baia si bucataria la comun. Se pare ca in banii aia am si micul dejun inclus. Asta e un plus. Minusul e ca nu se face singur si va trebui sa ma apuc de gatit maine dimineata.

Imi place Italia asta, aproape ca inteleg cam ce scrie peste tot sau macar cam ce-ar vrea sa zica.

Cumparai si un lacatel mic sa-mi inchid rucsacul intr-un dulap. Nu de alta, da abia la anul asa intentionez sa-mi iau laptop nou :))

Aproape ca uitasem, pe la vreo 5-6 asa primesc SMS de la Vodafone ca am optiunea gratuita sa-mi aleg limita de bani pe care vreau s-o consum in roaming pe date, intre 50-500EUR. Zic cum ma-sa ma, imi dati voie sa va dau bani si ce, n-o sa-mi cereti comision la ei sau cum vine asta cu ‘e gratis sa ne dai bani’.

Marti dimineata tocmai ce sunasem la ei sa-mi activeze optiunea de “roaming pe zi” care costa 3EUR/zi de roaming dar tot ce consum se pune ca si cum ar fi national (trafic de date, apeluri). Dupa vreo ~20min de stat in telefon in timp ce robotul imi spunea de 3 ori pe minut ca apelul e intr-o coada de prioritate si ca este foarte important (cre’ca au pizdit ceva in configurarea de call-center ca ajungi sa te sinucizi daca stai juma de ora asa la telefon) am dat de o tipa foarte draguta care mi-a activat optiunea si mi-a scazut si costul suplimentar pe ziua de azi pe date. Nu era mult, insa gestul conteaza.

Am calculat gresit un pic treaba cu hostelul:

• prosoapele nu sunt incluse in pret, pot sa inchiriez unul cu 3.50EUR sau sa-mi cumpar de la un magazin. Inca ma gandesc ce sa fac.
  • trebuia sa-mi papuci cu mine, ca nu pot merge incaltat mereu. Tre sa ciordesc de undeva niste din aia de hotel sa fie usori si sa ocupe cat mai putin spatiu
  • e un pic cald in Roma pe vremea asta si poate nu trebuia sa-mi iau bocancii de trekking cu mine, ci niste adidasi mai mici.
  • Sa tin minte sa umblu cu un lacat la mine pentru situatii ca astea cu “daca vrei siguranta, pune lacat la dulap”.

Pe de alta parte, e prima oara in combinatia asta si daca nu ma calca trenul si nu-mi pierd rucsacul, o s-o trec la experienta de succes.

2 thoughts on “rome on the cheap (1)

1. Incredibil cat te-ai stresat cu buda :)Eu mi-am invatat lectia asta gravida fiind in vacanta in Rhodos in vara: orice local mai rasarit trebuie sa aiba si un wc decent :) fara prea multe cautari ;) bine, probabil o gravida dand buzna fara sa faca consumatie e mai de tolerat decat un turist ametit in bocanci :)))