rome on the cheap (4)

Sambata am zis sa dorm pana ma trezesc io de capu meu, ca la cat umblasem zilele dinainte eram praf cu picioarele. Si cum dormeam eu dus visand nimic, am fost trezit in sunetul suav al unui flex, urmat apoi de ritmicitatea ciocanelor care spargeau chestii la fereastra, asa sincronizate ca un cor de pasarele. Magnific, nu mai auzisem asa reprezentatie virtuoasa deloc anul asta.

Capiat de somn m-am dat jos din pat, am mai facut niste chestii pe la baie si am luat-o usor usor la vale spre oras sa caut o piata de weekend in ideea ca poate gasesc mancare proaspata. N-am gasit ce imi inchipuiam ca o sa gasesc, dar am dat de un magazin din asta cu panini proaspete si bune. Am luat unu (nu mai stiu cu ce) si m-am dus sa ma plimb. Am nimerit si pe la Ambasada Frantei unde puneau oameni flori pentru evenimentele de cu o seara inainte.

Am ars-o asa pe strazi si stradute fara un scop anume pana mi s-a facut foame pe la 6 asa si m-am dus la o trattoria cu pizza buna si vin ieftin. Am nimerit la masa langa niste spanioli care n-au mai stat mult si dupa aia imediat au venit vreo doi francezi. Astia au fost interesant, ca din ce m-am prins eu venisera romantic la Roma. Initial vorbeau numai in engleza si i-am inteles. Unu era tatuat si era asa mai alfa, alalalt era mai lady like. Si se certau asa simpatic, ca ala lady like era foare nehotarata ce vrea. Pana la urma cre’ca s-au impacat si au dat-o pe franceza, unul ii scrisese aluilalt niste poezii si ii arata intr-un carnetel. Am fost porc si le-am facut poze pe ascuns :))

De la frigul din jur, combinat cu caldura de la lampa si vin, am plecat asa bine dispus de acolo incet-incet spre pat, ca ma cam luase cu somn si evident ca aveam picioarele praf. Ajuns la hostel am gasit pe acolo si noii colegi, unul din .au si una din .nz veniti sa lucreze in Londra, si erau colegi de apartament acolo. Astia dementiali, se cicaleau grupa mare si faceau misto unul de altul la greu. Din una in alta, cica ba noi mergem la un ‘pub crawl’, daca vreti sa veniti. Colegu ala scotianu era obosit, si io un pic, da acu tot era sambata si nu iesisem noaptea, m-am bagat.

‘Pub crawl’ e o chestie cel putin in UK in care o iei din carciuma in carciuma si bei pana nu mai poti. Tipa zicea ca ei in UK se imbata bine de acasa, si cand ies in carciumi doar mai baga putin (mai mult) cat sa dea peste.

O iau cu astia pe jos pana la Coloseum sa ne vedem cu restul lumii, mai imi povestesc ei stuff, le mai povestesc eu stuff… trece timpul si ajungem. Acolo ne vedem ca o caruta de oameni de prin diverse locuri, luam autobuzul pe naspa cateva statii pana aproape de o crasma, bagam niste shot-uri de incalzire, facem cunostinta cu diversei altii care au venit pe alta parte, bagam o tura de beer pong + flip the cup. Beginner’s luck si o castig :)

Se da anuntul ca daca ne trece sa ne pisam ca pana la urmatoarea carciuma o sa fie un pic de mers si nu’s bude in drum (da, stiu, ca tot timpul cat am stat am avut stresul cu pisarea). Iar autobuz pe naspa, ajungem undeva unde habar nu stiu cum era, acolo avansam un pic cu shot-urile si o dam pe body shots. Eu am avut noroc de ciocolata. Niste vodka, niste dansat, niste iar hai, buda, ca mergem si iar nu sunt bude pe drum. Ce e misto la astia e ca lumea se duce la club cu autobuzul, perfect normal de altfel. O gramda de femei imbracate de club, stau cuminti in autobuz pana la destinatie.

Asta la care am mers a fost cap de linie, undeva pe langa un parc intr-o curte. Mic, dar cochet. Cu asta am niste dubii de ce-mi mirosea hanoracul a fum desi am stat numai afara.

Ajung si io cu ia-ma nene pana aproape de hostel, dau sa ma culc. Pula, sforaiau toti astia ceva de speriat. De la 5 la 9 nu cre’ca am avut reprize mai mari de 10min de somn. M-am trezit mega muit de lipsa de somn, m-am apucat sa-mi fac bagajul ca era ziua de check-out. L-am lasat pe hol si m-am dus sa o ard aiurea prin oras dupa ceva de halit si niste cafea. Si apa, ca mi-era un pic sete.

Pe la 2 asa m-am dus sa-mi iau bagajul, am apucat un ‘power nap’ de vreo juma de ora cat mi-am pus telefonul la incarcat si laptop-ul (asta cu laptop-ul era in ideea ca nimeresc pe undeva sa scriu pe blog). Impachetat tot, strans curelele si luat-o iar la pas pana pe seara cand aveam autobuz la aeroport.

Mersul asta cu 10-12 kile in spate e un pic obositor cand o faci cateva ore.

Am stat ca o flocirica intr-o statie asteptand un autobuz spre Termini si dupa cateva care au trecut, m-am prins ca stateam spre directia gresita si d’aia nu se ducea nici unul la Termini. Traversez strada, astept iar, gasesc unu, si ajung la gara. Gasesc si autobuz, mai stau un pic pana vine si ma duc in aeroport.

La plecari imi gasesc pe acolo un scaun cu o masa pe langa sa-mi pun rucsacul si ma gandeam cum o sa fac sa dorm sa nu anchilozez daca as sta intr-o pozitie nefireasca. Cre’ca la vreo ora asa vine un paznic si zice ca tre sa iesim afara ca se inchide. Eram asa un pic confuz, cum adica se inchide? Afara deja era suficient de frig sa se vada respiratia. Era de fapt afara ca de dormit se doarme la sosiri.

Noroc c’am fost printre primii de s-au miscat, ca am avut noroc de am gasit o masa, am pus trei scaune unul langa altul si mi-am facut pat. Rucsacul pe masa, gluga de la el atarna pe fata ca sa blocheze lumina de la neonul de deasupra. N-a fost o combinatie rea, dar destul de nefericita de altfel, ca mesele erau langa vitrinele frigorice ale unui magazin si alea mergeau continuu. La un moment dat m-a luat cu frig, am luat captuseala de la geaca si am pus-o pe mine, da tot ma tragea la spate. M-am invartit pe scaunele alea in fel si chip, dar se pare ca am facut-o cu grija ca am reusit sa nu ma rostogolesc pe jos.

Pe la 3 aproape jumate asa am scos o conserva de carne presata din rucsac, am folosit capacul pe post de lingura si am bagat la burdihan ca imi cam chioraiau un pic matele. Am mai incercat sa dorm si de data asta am reusit asa cre’ca 10min pe repriza. Deja mi-era maxim de somn, incepuse sa ma ia cu frig de oboseala.

Pe la 4 jumate asa am percutat, am scos periuta si pasta de dinti si m-am dus la baie sa-mi fac toaleta de dimineata. Erau doua tanti de se uitau foarte contrariate la mine de cat de natural mergeam spre baia aeroportului cu alea in mana. Un prosop mai imi trebuia pe umar ca m-as fi simtit ca acasa :))

Fac bagajul, imi iau ce mai aveam ca incepusem sa vad oameni ducandu-se la plecari si o iau si io de coada.

Acolo gasesc priza sa-mi incarc telefonul sa am timp sa mai frec duda pe net sa treaca timpul mai repede. Trec de controlul de securitate, si intr-un final dupa ce-am tremurat vreun sfert de ora in autobuz am ajuns in avion. Care era sloi. Dupa aia au dat drumul la caldura care m-a molesit. Dupa aia nu stiu ce au facut, da aerul mirosea de parca venea din buda. Mi-am pus muzica si cred ca am adormit. Da m-am trezit cu soarele in ochi ca ma incalzise rau.

Partea buna e ca acu stiu cum e sa dormi in aeroport. Daca e o idee buna sau nu, cred ca mai trebuie incercat si intr-un aeroport mai mare ca o autogara :)) Asta in caz ca s-o intreba cineva de ce am dormit in aeroport: sa vad cum e, de aia. Nu, nu m-am tacanit.

Asa,  ca tot am zis la seria de posturi rome on the cheap:

• avion: 40EUR dus/intors
  • cazare: 97EUR 4/nopti (include si vreo ~3.5EUR/zi taxa de turist)
  • muzee: ~ 60EUR (aci nu mai stiu exact ca n-am tinut toate biletele)
  • mancare: ~90EUR
  • transport: ~30EUR
  • socializare: 30EUR (era 20EUR biletul de baut prin cluburi + o bautura de mi-am luat-o eu separat).

Total: ~ 350EUR pentru 5 zile.

Se poate si mai ieftin daca in loc de pizza sau alte chestii cu pret de restaurant se cumpara totul de la super market si se gateste la hostel, inclusiv micul deju de acolo (ca de obicei e inclus in pret). Eventual dus doar la atractii gratuite si mers mult pe jos (sau pe naspa cu autobuzul, ca la metrou nu prea merge).

Acu ca si concluzie, mi-a placut Roma si o sa ma mai duc prin Italia la vazut chestii. Mai ales ca unde te-ai duce aproape sigur e ceva nou de descoperit, ceva istoric valoros sau pur si simplu peisajele si arhitectura.

Prima zi mi-a fost un pic dubios, dar din a doua zi am inceput sa bunghesc destul de bine ce zic oamenii. Da eram ca ingineru: aveam privirea inteligenta da nu stiam sa ma exprim. Asa ca ei ziceau in italiana si eu raspundeam in engleza sau aratam cu degetul.

Acu trag de mine sa n’adorm ca poate ma trezesc la 3-4 dimineata fara somn si nici n’am unde sa ma duc la ora aia, si-o sa ma uit pe pereti pana o sa ma plictisesc.

Iar treaba asta cu rucsacul in spate prin hosteluri mi se pare foarte jmehera, poti sa experimentezi, sa cunosti oameni noi. Foarte, foarte tare treaba.

Trebuie sa caut niste tutoriale/howto-uri de optimizat spatiu in rucsac si de asemenea sa pot tine greutatea la minim. Chiar si cu suportul pentru distribuirea greutatii pe solduri si chinga orizontala pe piept, tot nu e foarte conformtabil cand ai de mers 10+ km cu el in spate.