around the world on ffwd

Mi-a dat acu cateva zile FB un reminder ca “Ia uite ce faceai acu 2 ani”. Si ma uit, si eram un Hawai’i cu un Mai Tai in mana.

Pe la sfarsitul lui 2019 terminasem cu ce aveam de facut, eram obosit pisat pe mine si am zis ca tre sa plec in vacanta ca nu mai merge treaba. Si, evident, mi-a venit o idee geniala: sa bag eu un mic inconjor al lumii.

M-am ruinat un pic cu biletele de avion, ca e un pic scumpa distractia asta. Dar hei, o data traim.

Primul stop a fost in NYC, unde am stat vreo doua saptamani. Primele zile au fost un pic cu drama ca a trebuit sa rezolv niste urgente, dar dupa am dormit ca un porc in cotet. In .ro nu aveam treaba, nu ma cauta nimeni de acolo, in US erau toti in spiritul sarbatorilor si nu ma cauta nimeni. Best sleep. Mancam si dormeam. In the Big Apple.

De revelion am fost in Battery Park sa vad artificiile din NJ, a trecut de 12 noaptea, mi-a expirat cartela de metrou, am luat un Uber la supra-pret inapoi acasa. Am inceput anul bine cu o mica aventura :)

La inceputul lui Ianuarie m-am dus sa vad cum arata EWR si sa ma imbarc pe un zbor de 11h pana in HNL, ca Hawai’i era unu din locurile alea pe care mereu mi le-am dorit sa le vad, dar sunt incredibil de departe. Si necesita asa un pic de sincronizare sa merg pana acolo.

Am plecat dimineata, am ajuns dupa-masa. Obosit, ca astia la United nu prea au scaune comode cand mergi pe saracie.

In Hawai’i m-am plimbat de dracii m-au luat ca stiam ca nu o sa ajung prea curand. Ba frumos e acolo. Am stat in Honolulu si m-am plimbat pe toata insula. Ma mai uit asa la poze si imi aduc aminte ce misto e Pacificul, si cu toata flora luxurianta. Incredibil.

Din HNL m-am dus spre AKL, ca aveam pe lista sa ajung in cel mai departat loc unde as putea sa ma duc cu avionul. Si dupa alte 11h de zburat si 24 de ore pierdute in zbor (am plecat sambata dimineata si am ajuns duminica dupa-masa pentru ca am trecut peste IDT), am ajuns in Noua Zeelanda. Unde am inceput bine, cu o tipa la Immigration care m-a intrebat ce fac la ei, si i-am zis ca am venit pana acolo ca sunt departe. S-a blocat un pic, cum adica suntem departe. Si i-am explicat cum e .ro fata de .nz si cum am ajuns la ei, si ca they fucking far away. Am avut asa un mic moment in care nu credeam ca o sa ma lase la ei in tara, dar si-a dat ochii peste cap si-a zis bine, treci.

Astia neozeelandezi sunt paranoia cu murdaria pe care poti sa o aduci la ei, si au nus’ce de detectoare de bagaje sa nu aduci cumva pamant sau vreo insecta mica cu tine sa le strici insulele sau ceva.

Highlight-ul vizitei a fost o vizita la Hobbiton, platoul de filmare real-life pentru The Lord of the Rings. M-am simtit asa transportat un pic in timp si mi-am adus aminte de primul film din trilogie si cum mi se parea, si cum era chiar sa fii acolo. Nici nu ma gandeam eu pe vremea aia ca o sa ajung sa ma duc pe unde vrea muschiu’ meu asa…

Auckland e misto, e curat, aranjat. Destul de multicultural din tot ce-am vazut plimbandu-ma aiurea pe strazi. Ar fi si mai frumos daca n-ar conduce pe partea gresita a drumului.

Din AKL am taiat-o spre BKK. 12h peste ocean. Noroc ca desi eram la cabina de saraci, am prins un rand gol si-am putut sa dorm. Plecat dimineata, ajuns seara :) Yey pentru zburatul spre vest :)) Cre’ca m-a injurat maxim o gagica cu picioare lungi care nimerisa cu gagica-su pe un rand plin.

In BKK m-am dus ca imi place Thailanda si ca aveam pofta de niste PadThai d’ala autentic de 60THB de la un colt de strada. True story. Nimic nu se compara cu bunatatea si gustul mancarii la colt de strada in Asia.

BKK spre OTP a fost asa cu escala mica in VIE. Ocazie cu care am vazut si eu cum arata business la Austrian pe zboruri long haul. Nothing to write home about, da omleta aia proaspata inainte sa aterizez a intrat super bine. Scumpa, da macar am ajuns dormit in .ro si chiar am putut sa rezolv ce aveam de rezolvat fix in ziua cand am ajuns.

Mi se pare asa, super fantastic ca poti ajunge aproape oriunde pe glob in materie de 24-72h fara un efort substantial.

La mai multe!

2 thoughts on “around the world on ffwd

1. Daca te expediai cu DHL, ajungeai si mai repede. Sau dupa 5 ani, depinde daca ai sau nu norocul lui Tom Hanks.

1. Acu pe unde sunt am fost la un bar care se cheama Wilsons si are ca logo nuca aia de cocos a lu Wilson din Cast Away :))