siem reap on the not so cheap

16/01/2016

Trezit cu noaptea in cap, ca la 9 trebuia sa iau tuktuk spre aeroport, bagat niste micul dejun sub forma de omleta si juma de bagheta. Verificat bagajul, in principiu ca am portofel, telefon, pasaport si laptop.

Ajuns la aeroport, lasat rucsascul la bagajul de cala ca nu cre’ca incapea inauntru in ATR 72 cu care urma sa zbor.

Drumul pana in Siem Reap are escala in Pakse (se pare ca e undeva jos in Laos) si cum zborul are acelasi numar pana la destinatie, presupun ca stam un pic in avion pana se dau unii jos si se urca altii si mai departe la destinatia finala.

In timpul zborului am completat Arrival/Departure Card si Customs declaration.

Well, in Pakse ne-au dat jos, am intrat vreo 20min in terminal si dupa aia inapoi in avion. Cre’ca l-au curatat un pic.

Din Pakse multi francezi care vor sa se duca si ei in Siem Reap.

Dupa vreo ora asa de zbor am ajuns in Siem Reap si instant m-a luat cu transpiratie. Ca aci e cald, nu ca la munte sus in Luang Prabang.

Am mers un pic pana la intrarea in terminal, ca la astia moda e sa-ti dea drumul din avion si sa iti zica ‘mergi cam in directia aia pana dai de usa deschisa’.

Am gasit terminalul, racoros in sensul bun, adica nu era super frig ci asa… cre’ca vreo 22-24 de grade inauntru si fara umiditate.

M-am pus la coada pentru viza unde a trebuit sa completez un alt formular sa zic cum ma cheama unde ma duc la Cambodia si cat stau si alte crapuri complet nefolositoare pentru ei doar daca incearca sa imi faca phishing dupa :))

Viza costa 30 de dolari, iar ca n-am avut poza de viza la mine am mai platit doi dolari ‘service fee’ ca sa-mi scaneze pasaportul pe post de poza. Ieftin si bun.

Dupa aia am asteptat un pic pana mi-au returnat pasaportul cu viza, si ma dusei la control pasapoarte unde mi-au oprit Arrival Card, pe Departure Card mi l-au capsat de psaport si dupa repede sa-mi iau bagajul.

Trecui si prin vama sa lasa Customs Card unde am declarat ca n-am nimic de merita vamuit.

La iesirea trebuia sa ma astepte soferul de la hostel, ca facusem comanad de preluare. A venit ala din pula, m-am invartit ca o gaina capiata uitandu-ma de 10 ori la fiecare om de avea foaie cu semn daca nu cumva o scrie mic pe undeva numele meu.

$5 mai tarziu am ajuns la hostel prin serviciul de tuktuk al aeroportului. Tuktuk-urile astora sunt asa un fel de sarete trase de scooter, relativ interesant design-ul.

Check-in, ales pat jos ca e complicat cand ai patul de deasupra si m-am intains, ca au astia niste paturi late… super moi si bune.

Prin camera au mai aparut niste altii, un elvetian, o nemtoaiaca si un neamt, o tanti de prin state.

Stat un pic in pat, dupa aia iesit cu astia 3 in oras sa bem ceva si sa vorbim. Dupa aia inapoi, facut dus si lasat hainele la spalat. Mi-am lasat inclusivi blugii la spalat ca intrase sconcsul in ei in Laos si cu aerisitul doar nu l-am scos, m-am gandit ca poate iese daca da de apa cu detergent :))

17/01/2016

Trezit pe la 7 si un pic, ca la 8 plecam sa vand Angkor Archaeological Park, care e principalul motiv pentru care venii pana aci, adica mai exact: Angkor Wat.

Fresh asa ma lua tuktuk-ul, ma lasa la casa de bilete sa-mi iau bilet (biletul e nominal si iti face poza sa te verifice toti aia de prin parc ca esti tu ala de pe bilet) si dupa aia spre Angkor Wat.

Parcul asta cu toate templele este o imensitate si are cam ~400km^2, dar alea relevante din fericire se cam afla unul langa altul (relativ) si in 10min cam ajungi dintr-unul in altul pe tuktuk. Sa mergi pe jos e sinucidere curata.

Asa, ajunsei la Angkor Wat care este absolut super mega misto, iar dupa ce trecui podul si ajunsei inauntru pe bune, e ca Indiana Jones si Tomb Rider la loc, atat de misto e ca arhitectura, detalii si, si si: e simetric construit templul. Totul asa cu grija, ma tot gandeam cat de tare cre’ca era pe vremea aia sa poti sa mergi prin el, cand imperiul Angkor era in plina glorie.

Dupa ce m-am invartit pe toate partile in Angkor Wat, o luai spre Ta Prohm, o sectiune de temple prin care au crescut copacii si arata ca in povesti, ca piatra a ramas pe pozitii iar copacii au crescut  pe langa, arata asa de parca s’ar imbratisa natura cu templul. Plus faptul ca e si umbra… de vis.

Dupa Ta Phrom am mers spre Banteay Kdei, un alt complex de temple, un pic mai mic, tot asa cu verdeata printre ruine, prin asta cre’ca s-a filmat Tomb Raider.

Urmatorul complex a fost Bayon, care de fapt e un mega complex, mult mai mare decat Angkor Wat, un fost oras fortuit care a fost si capitala la un moment dat a imperiului. Acolo am gasit doua temple, unul se cheama Bayon iar alalalt am uitat cum se cheama.

Dupa ce le vazui, am dat de un del de terasa asa care dupa aia am aflat ca se cheama Terrace of Elephants ca are multi elefanti sculptati in profil.

La iesire m-am oprit la South Gate sa fac poze, care este o poarta foarte mare si foarte misto sculptata si cu un pod cu balustrade din mitologia Hindu si Buddhista.

Am ajuns la hostel pe la 2 rupt in dinti de oboseala, ca umiditate, plus caldura, plus mers pe jos, plus apa te consuma un pic asa.

Stat un pic in pat, dupa aia iesit cu nemtoaiaca la halit si baut. Gasii un restaurant de aveau broaste la gratar si imi luai si io o portie sa vad cum sunt. Well, au gust de pui si sunt un pic dulcege.

Ajunsei inapoi seara, cazut in pat rupt de oboseala si caldura. Facut dus sa ma simt iar om, ca aci pe langa faptul ca e cald si umezeala mai e si praf pe strada si vrei nu vrei se lipeste un pic de tine.

18/01/2016

Ma trezii un pic buimac de somn ca noaptea e un aparat de aer conditionat care face mai racoare decat mi-as dori eu si patura e subtire. Si mai e si un ventilator de face aerul sa vina si la mine in pat.

Cautai io pe Google sa vad unde e Land Mines Museum, gasii o locatie la vreo 25min de mers pe jos de la hostel si zic ca hai ca vad mine antipersonal, ca astia au milioane. Literlamente vorbind, se zice ca mai au cel putin cam 5 milioane ne-explodate si nu prea se stie exact pe unde sunt.

Ma oprii la un mic dejun care consta din o cafea (semi-oribila), un fresh de portocale, o bagheta si un fel de croissant. Si din nou la drum spre muzeu. Unde ajunsei io nu era nici un muzeu, era doar un fel de ceva care nici templu nu cre’ca era. Mai cautai o data Land Mines museum si gasii ceva ce pare oficial da la vreo 25km mai incolo de unde eram eu, asa ca zisei pas.

Cautai in schimb cum ajung la Angkor National Museum si era asa un pic peste garla. Vreo cre’ca 10min mai tarziu ajunsei la muzeu, platii $12 si fusei mega trist ca nu se pot face poze. Da macar muzeul merita, ca zice multe despre istoria Khmer-ilor in timpul imperiului Angkor si zice si chestii pe care nu le stiam depsre Hinduism si Buddhism.

Vreo 2 ore cre’ca dura sa vad muzeul si sa citesc divserse chestii pe pereti.

Mitologia astora este super jmechera, cu tot felul de animale cu super puteri, zei de tot felul, adica ii da fum maxim la aia greaca (ca e singura de o stiam). Si pare sa aiba logica :)

Dupa muzeu, in drum spre hostel, gasii o curte in care se pare ca puteai sa intri sa faci poze la statui si chestii pe acolo, bagai un set de poze si ma dusei sa halesc.

Alesei o mancare locala, Khmer Char Kdout. Care e pui cu fasole in pastaie, lemongrass, chilli si alte chestii intr-o coaja de bananaier si cu orez inabusit langa pe post de paine. Luai si un Mojito la Happy Hour, da fu slab alcoolizat.

Acu pauza la hostel, cre’ca ma culc un pic ca iar sunt rupt.

19/01/2016

Well, ieri m-am culcat si am mai miscat azi pe la 10. Am racit maxim, aseara abia m-am ridicat din pat si m-am dus teleghidat sa-mi iau un shake de banane ca nu halisem mai nimic toata ziua. In rest aspirina, apa si vitamina C.

Dupa cum ziceam, pe la 10 asa ma tarai pana la o crasma sa bag un mic dejun sa ma intremez un pic ca eram mega lesinat de foame. Bagai niste tortiila cu oua si bacon. Bune, cre’ca bacon-ul ala ma ajuta sa ma prind energie.

Pe la 13 asa o luai incet, incet spre Cambodia Land MIne Museum sa vad despre ce e treaba. 23km mai tarziu gasii 2 baraci cam goale cu multe postere, cateva mine si alte obuze. Se pare ca scopul muzeului e mai mult de awareness la ce-a mai ramas prin Cambodia din timpul razboaielor, iar banii dati pe bilete sunt folositi de scoala asociata muzeului sa ofere adapost, mancare si haine unor copii lasati fara diverse membre de mine antipersonal.

Dupa aia inapoi.

Azi nu fu deloc curent in Siem Reap, veni acu un pic cat apucai sa scriu un pic la articol, da pica iar. Si cum Murphy nu doarme niciodata, azi nexam curent => azi se gasi sa trebuiasc sa fac si ceva treaba :)) Si uite asa stateam io cu mobilu pe post de hotspot si cu laptopul dat pe minim la consum sa-mi ajunga bateria sa fac ce aveam de facut :)

Cat fu o mica gura de curent apucai sa-mi fac un dus sa dau jos jegul de pe mine, ca de ieri nu ma spalasem, ca daca mi-a fost rau am dormit in aceleasi haine cu doua paturi pe mine.

Cre’ca e cazul sa ma apuc sa-mi strang toalele, ca maine o iau iar de coada cu avioanele. Si sa ma duc sa-mi scot niste bani de la ATM cat o fi curent, ca dupa aia raman cu buza umflata ca n-am cu ce ajunge la aeroport.

20/01/2016

Dormit iar cu doua paturi pe mine, ca abia mi-am revenit un pic din raceala. Ma trezii devreme sa-mi fac bagajul, sa ma duc sa iau micul dejun, sa las un pic telefonul la incarcat si sa mai verific o data ca n-am uitat nimic pe aci.

Azi mai schimb un fus orar, da doar cu o ora, asa ca nu cre’ca o sa-l simt :)

Overall cam $300 pe distractia cu Siem Reap, dar Angkor Wat face toti banii.